Siklóernyő - Airborne Siklóernyő - Airborne

Hírek, érdekességek

Szlovéniai túránk keretén belül elindult a Hike & Fly képzésünk

2017.04.25.
Mint már sokan tudjátok a tél folyamán azon dolgoztunk, hogy meghonosítsunk és elterjesszünk Magyarországon egy új siklóernyős irányzatot, egy új sportot, a Hike & Fly-t: vedd a hátadra a közel 4 kg-os felszerelésed, mássz fel egy csúcsra, majd repülj le onnan! A tavasz beköszöntével most több jelentkezővel a gyakorlatban is kipróbálhattuk a projektet.

Szlovéniai túránk keretén belül elindult a Hike & Fly képzésünk

 

A Szlovéniában megrendezett távrepülő túránkra épített első Hike and Fly képzésünk, workshopunk tapasztalataiból tanulva optimalizáltuk a képzésünket, és egy merőben új 2-3 napos workshopot hoztunk létre. Összeszedtünk a gondolatainkat és a helyszínen felmerülő kérdéseket, amelyekkel előzetesen mi sem számoltunk.

 

Három érdeklődőt vártunk a képzésünkre, akikhez csatlakozott még néhány távrepülő pilóta, akik korábban már érdeklődtek az irányzat felől. Így igen vegyes tudású és kondíciójú társasággal vágtunk neki a képzésnek. Már a túra elején látszott, hogy az időjárás nem a legtökéletesebb, így ha nem is minden a tervnek megfelelően alakult, de legalább sokunknak sikerült repülnie az ultralight egyfelületű ernyőkkel.

 

 

Az első meglepő tapasztalatunk, hogy a képzett pilóták is izgulnak, vagy talán tartanak is ezektől a felszerelésektől. Ezért a jövőben beiktatunk startoktatást és ernyőkezelő foglalkozást is, valamint egy normál repülést normál starthelyen.

 

Következő meglepetés, hogy a beülőrendszer és mentőernyő felcsatolásának megmutatása jóval több időt vett igénybe, mint gondoltuk volna. Ezért ezt is az ernyőkezeléssel egybekötve fogjuk oktatni, nem pedig élesben a starthelyen.

 

Az első túránk a Matajurra vezetett fel, amelyet meg lehet közelíteni busszal is, így nem csak a Hike and Fly érdeklődők jutottak fel a starthelyre, hanem a csapat 90%-a csatlakozott a projekthez. Nagy tapasztalat, hogy Hike and Fly túrán maximalizálni kell a pilóták számát. Mi ezt 5 főben állapítottuk meg és egy vagy két oktatóban.

 

 

Tartottunk attól, hogyan fogjuk tudni az állóképességbeli eltéréseket áthidalni. Várakozásunkat felülmúlva meglepően jól sikerült kis különbségekkel feljutni a hegyre. Látjuk viszont a problémát, ezért a jövőben a workshop keretén belül maximum 1200 méter szintet tervezünk. Ez egyben egy teszt is, azaz felmérjük, hogy kinek miben kell fejlődnie. A kondíció fejlesztésére kitaláltunk egy mentorálási rendszert, amit hamarosan ismertetünk veletek.

 

Utolsó és egyben a legfontosabb, hogy a képzésre nem lehet az utolsó pillanatban jelentkezni, mert így lehetetlen ráhangolódni és felkészülni a túrára. Ezt nekünk is meg kell tanulnunk, mivel mi sem tartjuk be soha ezt a szabályt :)

 

Bővebb információkat a Hike & Fly képzésünkről és a jelentkezésről itt találsz.


 

További cikkek:

Túra
Miért használunk egysurfaces siklóernyőt a Hike&Fly projektjeinkre?
2018.03.14.
Sokan teszik fel a kérdést, minek ilyen ernyő, amikor kicsit (300-400 grammal) nehezebb társaik jóval nagyobb teljesítménnyel repülnek. A kérdéskört több oldalról is körbejárjuk. ...
Túra
A RAST technológia
2018.02.07.
Mindenki szeretne olyan szárnnyal repülni, ami extrém erős időben vagy felhő alatt sem produkál durva csukásokat.És front stall után sem lő előre agresszíven. ...
Túra
Swing Nyos Demo ernyők
2017.12.07.
Swing Nyos Demo ernyők érkeztek minden méretben. Max. 10-15 felszállással eredeti gyári kontrollal . ...