Siklóernyő - Airborne Siklóernyő - Airborne

Hírek, érdekességek

Beszélgetések a Red Bull X-Alps bajnokaival V. rész

2017.07.14.
Bár a versenynek vége, néhány élvonalbeli pilótával még adósak maradtunk. Köztük Pascal Purinnal, a fiatal osztrák sportolóval is. A vele készült beszélgetést itt olvashatjátok.

Beszélgetések a Red Bull X-Alps bajnokaival V. rész

 

PASCAL PURIN

 

  • Nemzetiség: osztrák
  • Születési év: 1989.
  • Foglalkozás: Tesztpilóta
  • Segítő: Gabriele Müller
  • Ernyő: Ozone Z-Alps

 

  • Pascal Purin 27 éves és már 18 éve repül. Az első repüléseit édesapjával tette meg házilag barkácsolt ernyőkkel. Számos 100 km feletti repüléssel büszkélkedhet. 2015-ben egy sérülés miatt kiesett az X-Alpsról, de idén minden energiájával Monacóra összpontosít.

 

 

  • Mikor és miért kezdtél repülni?
    9 évesen kezdtem repülni, az apám is repült. 18 éve, házi készítésű ernyőkkel kezdtem a pályafutásomat. Hogy miért is csinálom ezt? Mert ez az életem, ez az amit csinálni akarok, ezt tanultam. Kint lenni a szabadban, játszani a láthatatlannal, felfedezni a határaimat. Jó dolog szabadnak lenni, senki nem mondja meg nekem, hogy mit csinálhatok.
     
  • Versenyszerűen siklóernyőzöl?
    Igen, néhány eredmény: Bordairlines 2016.: Tolmin 2. helyezés, Red Bull X-Alps 2015.: 6. helyezés a prológban, Crossalps 2014.: Hochries 3. helyezés, Outdoortrophy 2013. összesített 2. helyezett, 2009. DHV Junior Challenge 1. helyezés.
     
  • Milyen mászó tapasztalattal rendelkezel?
    Szerencsésen feljutottam és le is repültem az Ortler-ről. Elértem a voralbergi Piz Buin csúcsot és a svájci Aletsch gleccsert és le is sétáltam ezekről. 
     
  • Milyen siklőernyős tapasztalattal rendelkezel?
    9 és 14 éves korom között rengeteget voltam a helyekben. 14 évesen szereztem meg a repülési engedélyemet Achensee-ben. 16 évesen végeztem a tesztpilóta gyakorlatomat a Skywalknál. 19 évesesen oktatói képzésben vettem részt. 21 éves koromban tandempilótaként dolgoztam Dél-Afrikában 3 hónapot. Ezután 3 évet dolgoztam tesztpilótaként az airCross számára. 2016 óta az A&D-Team tagja vagyok az AirDesign-nál. Sok tapasztalatom van a táv- és akrorepülésben, valamint a tesztelésben.
     
  • Milyen kalandokon és állóképességi kihívásokon szoktál részt venni?
    2016-ben 9.410 méter szintet másztam meg 17 óra alatt Stubaitalban; a 2015-ös X-Alpson közel 400 km-t és 26.000 méter szintet tettem meg 8 nap alatt; 5 km-t 19 perc 21 másodperc alatt futok le, 90 km-t tettem meg 16 óra alatt futva gyalogolva; 100 km táválság megtétele 3,000 m szinttel 10 kg hátizsákkal 33 óra alatt.
     
  • Hogyan épül fel nálad egy heti edzés?
    Átlagosan 14-18 órát edzek egy héten. Ennek a 75%-a állóképességi edzés, 25%-a nyújtás és interval gyakorlatok.
     
  • Mi a legjobb és a legrosszabb repülési pillanatod/élményed?
    A legrosszabb pillanatom az volt, amikor anyaghiba miatt elvesztettem az ernyőmet repülés során egy teszt közben. Egy spirálban egyszercsak ottmaradtam a levegőben, és semmilyen kapcsolatom nem volt a vitorlával. Szerencsére a mentőernyőm gyorsan kinyílt, és nem történt komolyabb baj. A legszebb pillanat? Sok van belőle! Például egy hosszú futás után elstartolni a Boden-tó felett a naplementében. Repültem a mozgássérült Samuel Koch-hal, földet éréskor mindketten meghatódtunk. Samuel régóta nem érezte ezt a szabadságot és adrenalint.
     
  • Mire vagy a legbüszkébb?
    Arra, hogy megdöntöttem az edzőm, Florian Ebenbichler Hike & Fly rekordját. Amikor 9.410 m szint megmászása után felszálltam, és tudtam, hogy ez a rekord egy ideig csak az enyém lesz, miközben a családom és a barátaim vártak a landolásnál. Ez az a pillanat, amelyet sosem felejtek el.
     
  • Versenyeztél már korábban a Red Bull X-Alpson?
    Igen, 2015-ben
     
  • Mi vonz téged a Red Bull X-Alpsban?
    Szeretek repülni, futni a szabadban lenni, ezért indultam az X-Alpson. A versenyzőtársak is fantasztikusak. Az X-Alps megtestesíti az összes szenvedélyemet.
     
  • Milyen stratégiát követsz a versenyen?
    Próbálom megtalálni a stabilitást a káoszban. Ez segít abban, hogy nyugodt maradjak, és megfelelő döntéseket hozzak a kihívások idején.
     
  • Átlagosan minden harmadik résztvevő nem tudja befejezni az X-Alps-ot. Miért gondolod, hogy neked sikerülhet?
    Az előző versenyen sok hibát vétettünk. Tanultunk ezekből, képeztük magunkat, és átdolgoztuk a stratégiát. Növeltük a csapat létszámát, így hatékonyabban tudnak majd támogatni engem. Az AirDesign kifejezetten a versenyre fejlesztett egy ernyőt, amely teljesíteni tudja a követelményeket. Annyi távrepülést végeztem, amennyit csak tudtam. A svájci ligában is repülök, hogy összemérjem a tudásomat és az ernyőmet a többi fantasztikus pilótával és az ernyőikkel.
     
  • Mitől tartasz leginkább a versenyen?
    Általában attól félünk, amit nem ismerünk. Én tudom, hogy mit jelent ezen a területen repülni, tudom, hogy mikor alkalmas az időjárás a repülésre, és mikor kell inkább a földön maradni. Tudom a határaimat, ismerem a segítőmet és a felszerelésemet. Szeretem a meglepetéseket, és őszintén szólva egy kicsit mazochista is vagyok. Igazából nincs mitől félnem.

 

forrás: http://www.redbullxalps.com/athletes.html

 

Híreink között további beszélgetéseket olvashattok az X-Alps bajnokaival.

 

 

 

 

További cikkek:

Túra
A RAST technológia
2018.02.07.
Mindenki szeretne olyan szárnnyal repülni, ami extrém erős időben vagy felhő alatt sem produkál durva csukásokat.És front stall után sem lő előre agresszíven. ...
Túra
Swing Nyos Demo ernyők
2017.12.07.
Swing Nyos Demo ernyők érkeztek minden méretben. Max. 10-15 felszállással eredeti gyári kontrollal . ...
Túra
Takáts Pali 2017-es támogatója az Airborne Club
2017.07.14.
Mint azt már sokan tudjátok az következő pár hét a Red Bull X-Alps jegyében fog zajlani. ...