Siklóernyő - Airborne Siklóernyő - Airborne

Hírek, érdekességek

Beszélgetések a Red Bull X-Alps bajnokaival V. rész

2017.07.14.
Bár a versenynek vége, néhány élvonalbeli pilótával még adósak maradtunk. Köztük Pascal Purinnal, a fiatal osztrák sportolóval is. A vele készült beszélgetést itt olvashatjátok.

Beszélgetések a Red Bull X-Alps bajnokaival V. rész

 

PASCAL PURIN

 

  • Nemzetiség: osztrák
  • Születési év: 1989.
  • Foglalkozás: Tesztpilóta
  • Segítő: Gabriele Müller
  • Ernyő: Ozone Z-Alps

 

  • Pascal Purin 27 éves és már 18 éve repül. Az első repüléseit édesapjával tette meg házilag barkácsolt ernyőkkel. Számos 100 km feletti repüléssel büszkélkedhet. 2015-ben egy sérülés miatt kiesett az X-Alpsról, de idén minden energiájával Monacóra összpontosít.

 

 

  • Mikor és miért kezdtél repülni?
    9 évesen kezdtem repülni, az apám is repült. 18 éve, házi készítésű ernyőkkel kezdtem a pályafutásomat. Hogy miért is csinálom ezt? Mert ez az életem, ez az amit csinálni akarok, ezt tanultam. Kint lenni a szabadban, játszani a láthatatlannal, felfedezni a határaimat. Jó dolog szabadnak lenni, senki nem mondja meg nekem, hogy mit csinálhatok.
     
  • Versenyszerűen siklóernyőzöl?
    Igen, néhány eredmény: Bordairlines 2016.: Tolmin 2. helyezés, Red Bull X-Alps 2015.: 6. helyezés a prológban, Crossalps 2014.: Hochries 3. helyezés, Outdoortrophy 2013. összesített 2. helyezett, 2009. DHV Junior Challenge 1. helyezés.
     
  • Milyen mászó tapasztalattal rendelkezel?
    Szerencsésen feljutottam és le is repültem az Ortler-ről. Elértem a voralbergi Piz Buin csúcsot és a svájci Aletsch gleccsert és le is sétáltam ezekről. 
     
  • Milyen siklőernyős tapasztalattal rendelkezel?
    9 és 14 éves korom között rengeteget voltam a helyekben. 14 évesen szereztem meg a repülési engedélyemet Achensee-ben. 16 évesen végeztem a tesztpilóta gyakorlatomat a Skywalknál. 19 évesesen oktatói képzésben vettem részt. 21 éves koromban tandempilótaként dolgoztam Dél-Afrikában 3 hónapot. Ezután 3 évet dolgoztam tesztpilótaként az airCross számára. 2016 óta az A&D-Team tagja vagyok az AirDesign-nál. Sok tapasztalatom van a táv- és akrorepülésben, valamint a tesztelésben.
     
  • Milyen kalandokon és állóképességi kihívásokon szoktál részt venni?
    2016-ben 9.410 méter szintet másztam meg 17 óra alatt Stubaitalban; a 2015-ös X-Alpson közel 400 km-t és 26.000 méter szintet tettem meg 8 nap alatt; 5 km-t 19 perc 21 másodperc alatt futok le, 90 km-t tettem meg 16 óra alatt futva gyalogolva; 100 km táválság megtétele 3,000 m szinttel 10 kg hátizsákkal 33 óra alatt.
     
  • Hogyan épül fel nálad egy heti edzés?
    Átlagosan 14-18 órát edzek egy héten. Ennek a 75%-a állóképességi edzés, 25%-a nyújtás és interval gyakorlatok.
     
  • Mi a legjobb és a legrosszabb repülési pillanatod/élményed?
    A legrosszabb pillanatom az volt, amikor anyaghiba miatt elvesztettem az ernyőmet repülés során egy teszt közben. Egy spirálban egyszercsak ottmaradtam a levegőben, és semmilyen kapcsolatom nem volt a vitorlával. Szerencsére a mentőernyőm gyorsan kinyílt, és nem történt komolyabb baj. A legszebb pillanat? Sok van belőle! Például egy hosszú futás után elstartolni a Boden-tó felett a naplementében. Repültem a mozgássérült Samuel Koch-hal, földet éréskor mindketten meghatódtunk. Samuel régóta nem érezte ezt a szabadságot és adrenalint.
     
  • Mire vagy a legbüszkébb?
    Arra, hogy megdöntöttem az edzőm, Florian Ebenbichler Hike & Fly rekordját. Amikor 9.410 m szint megmászása után felszálltam, és tudtam, hogy ez a rekord egy ideig csak az enyém lesz, miközben a családom és a barátaim vártak a landolásnál. Ez az a pillanat, amelyet sosem felejtek el.
     
  • Versenyeztél már korábban a Red Bull X-Alpson?
    Igen, 2015-ben
     
  • Mi vonz téged a Red Bull X-Alpsban?
    Szeretek repülni, futni a szabadban lenni, ezért indultam az X-Alpson. A versenyzőtársak is fantasztikusak. Az X-Alps megtestesíti az összes szenvedélyemet.
     
  • Milyen stratégiát követsz a versenyen?
    Próbálom megtalálni a stabilitást a káoszban. Ez segít abban, hogy nyugodt maradjak, és megfelelő döntéseket hozzak a kihívások idején.
     
  • Átlagosan minden harmadik résztvevő nem tudja befejezni az X-Alps-ot. Miért gondolod, hogy neked sikerülhet?
    Az előző versenyen sok hibát vétettünk. Tanultunk ezekből, képeztük magunkat, és átdolgoztuk a stratégiát. Növeltük a csapat létszámát, így hatékonyabban tudnak majd támogatni engem. Az AirDesign kifejezetten a versenyre fejlesztett egy ernyőt, amely teljesíteni tudja a követelményeket. Annyi távrepülést végeztem, amennyit csak tudtam. A svájci ligában is repülök, hogy összemérjem a tudásomat és az ernyőmet a többi fantasztikus pilótával és az ernyőikkel.
     
  • Mitől tartasz leginkább a versenyen?
    Általában attól félünk, amit nem ismerünk. Én tudom, hogy mit jelent ezen a területen repülni, tudom, hogy mikor alkalmas az időjárás a repülésre, és mikor kell inkább a földön maradni. Tudom a határaimat, ismerem a segítőmet és a felszerelésemet. Szeretem a meglepetéseket, és őszintén szólva egy kicsit mazochista is vagyok. Igazából nincs mitől félnem.

 

forrás: http://www.redbullxalps.com/athletes.html

 

Híreink között további beszélgetéseket olvashattok az X-Alps bajnokaival.

 

 

 

 

További cikkek:

Túra
Takáts Pali 2017-es támogatója az Airborne Club
2017.07.14.
Mint azt már sokan tudjátok az következő pár hét a Red Bull X-Alps jegyében fog zajlani. ...
Túra
Beszélgetések a Red Bull X-Alps bajnokaival IV. rész
2017.07.13.
Interjúsorozatunk következő részében a Simon Oberraunerrel készült beszélgetést olvashatjátok. Oberrauner nagyon fiatal és Outtershez hasonlóan ő is újonc az X-Alpson. ...
Túra
Beszélgetések a Red Bull X-Alps bajnokaival III. rész
2017.07.11.
Folytatjuk interjúsorozatunkat a Red Bull X-Alps pilótáival. Az alábbiakban a Benoit Outters-szel készült beszélgetést olvashatjátok. Outters újonc az X-Alpson, de érdemes rá figyelnünk, ...